Doelgroep
hier de toelichting op dit filter...
terug naar zoekresultaten

Co-teaching

  • Omschrijving

    Bij Co-teaching gaat de leraar samen met de Gedragpuntcoach, op basis van gelijkwaardigheid, een traject van een aantal lessen in de eigen klas in, waarbij de rollen van docent/observator wisselen. De hulpvraag van de leraar is uitgangspunt. Door elkaar te observeren en samen les te geven ontstaat er al werkend inzicht in het pedagogisch- en didactisch handelen van de leraar.

     

    Voordeel van de cursus

    Co-teaching versterkt de leraar; handelingsadviezen worden direct toegepast, de leraar groeit verder in vaardigheden en ervaart de mogelijkheden van alternatieve interventies op gedragsproblemen. Door co-teaching leert de leraar gerichter kijken naar het gedrag van leerlingen, naar de didactiek en naar het gehele proces, vanuit verschillende praktijksituaties. Daarnaast is de leraar beter in staat te differentiëren in de klas en leert zo beter in te gaan op de verschillen in onderwijsbehoeften van leerlingen.

     

    Cursusopzet

    Na aanmelding zal in een intakegesprek door de leraar een hulpvraag geformuleerd worden. Met het einddoel voor ogen zal er vervolgens, op basis van gelijkwaardigheid afgesproken worden hoe er geobserveerd gaat worden en wanneer de rollen van docent en observator wisselen. Het gesprek naar aanleiding van de les of observatie en het verslag hiervan vormt het uitgangspunt voor een volgende les waarin weer gezamenlijk een werkvorm wordt gekozen.

     

  • Data/locatie in overleg

     

  • Aanvraag voor "Co-teaching"

    Naam *
    Organisatie *
    Telefoon *
    E-mail *
    Aanvraag voor
    * verplicht
  • Wat is eigenlijk Co-teaching?

Expertisecluster Nexus

Van Teylingenlaan 5

1701 AA Heerhugowaard

0251-655771

info.nexus@aloysiusstichting.nl